Related Posts with Thumbnails

15 januari 2012

Absint fontein





 Vanmorgen zag ik op deze blog http://www.otterine.com/blog/blog1.php een foto van een absint fontein. 1:1
Daar had ik nog nooit van gehoord ! Ik ging dus verder op zoek naar meer uitleg. En ja je raad het al ik heb het nadien dan maar gemaakt in 1:12. Nu heb ik mijn eigen absint fonteintje.

Wat is absint, voor diegene die het niet kennen even deze uitleg van internet:


Absint is een sterkedrank op basis van anijs, absintalsem (Artemisia absinthium), venkel en een aantal aanvullende kruiden. Absint heeft meestal een groene of geelgroene tint, maar wordt soms als kleurloos distillaat gebotteld (blanke absint). Absint wordt op de markt gebracht met een variërend alcoholpercentage, dat soms flink boven de gangbare 40% (60 tot 70% of meer) kan liggen.



Absint wordt soms puur gedronken, maar gebruikelijk is om volgens een vast ritueel water en suiker toe te voegen. Een absintlepel met een suikerklontje wordt op het glas geplaatst. Vervolgens wordt ijskoud water over het suikerklontje gedruppeld en ten slotte wordt er goed geroerd. In een moderne variant van het absintritueel wordt het suikerklontje met absint geflambeerd


groetjes Ingrid




8 opmerkingen:

  1. Looks fantastic. Congratulations of your work. Hugs Kati

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Un trabajo muy real, me encanta el resultado enhorabuena.
    besitos ascension

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It looks wonderful! :D I need to make one in miniature, too!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantástico! Se ve realmente precioso. Abrazos Teresa.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. It's a lovely piece - very unusual. I like it a lot.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Interesting post, fun reading. And you have done a great job.
    Mona

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It looks fantastic. What a wonderful job.
    Hugs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat goed weer van je Ingrid. Heel knap. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel erg interessant onderwerp.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het bericht en heel fijn dat je hier op bezoek kwam
Thank you for the message and very nice that you came to visit here
Ingrid